۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۵۶۶۸۵۸
حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی در گفت وگو با رسا:

برخی برای رسیدن به اهداف خود از امام راحل هزینه می کنند ‌| تضعیف کنندگان نظام اسلامی نمی توانند مدعی پیروی از خط امام باشند

نماینده خبرگان با بیان این که حفظ نظام از دیدگاه امام راحل از اوجب واجبات است، گفت: اشخاصی که با رفتار و موضع‌گیری‌های خود نظام را تضعیف می‌کنند، نمی‌توانند ادعای پیروی از امام راحل را داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمین علی ملکوتی حجت الاسلام والمسلمین علی ملکوتی

حجت الاسلام والمسلمین علی ملکوتی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تسلیت سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: آرمانهای حضرت امام شاخصههای متعددی دارد که همه مهم و قابل تأمل هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکوتی ابراز داشت: شخصیت والای حضرت امام خمینی(ره) منجر شد تا توده مردم از ایشان تبعیت کرده و در نهایت به پیروزی انقلاب اسلامی ایران در برابر سلطهطلبان بینجامد.

وی با تأکید بر این که انقلاب ملت شریف ایران در جهان بینظیر است، تصریح کرد: به جرأت میتوان گفت که حتی انقلابهایی همچون اکتبر شوروی نیز نمیتوانند به پای انقلاب مردم ایران برسند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم عنوان کرد: امام راحل اعتقاد راسخی به خداوند متعال، پیامبر اکرم(ص) و دیانت داشت از این رو خود را ملزم میدانست تا در امور مختلف به دنبال اوامر و رضایت الهی باشد.

وی افزود: حضرت امام در برابر مخالفتهای قدرتهای بزرگ جهانی نسبت به عملکردهای جمهوری اسلامی ایران هیچ هراسی نداشت. به همین علت بارها در بیانات خود به این مهم تأکید کردند که اگر انسان کاری را برای خدا انجام دهد، هیچگاه دلسرد نشده و شکست نخواهد خورد.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با ابراز تأسف از این که برخی میخواهند در راه رسیدن به اهداف خود از امام راحل هزینه کنند، گفت: عملکردها و فرمایشات حضرت امام بهترین معیار و ملاکی است که میتوانیم ادعای مدعیان به پیروی از ایشان را ارزیابی کنیم.  

وی ادامه داد: چنانچه در کشور افرادی بودند که ادعا کردند پیرو خط بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران هستند اما کردار و گفتارشان در سمت و سوی مخالف با اندیشه حضرت امام بود، بیتردید چنین افرادی در ادعای خود صداقت ندارند.

استاد درس خارج علمیه قم اظهار داشت: حفظ نظام از دیدگاه امام راحل از اوجب واجبات است. بنابراین اشخاصی که با رفتار و موضعگیریهای خود نظام جمهوری اسلامی ایران را تضعیف میکنند، نمیتوانند ادعا کنند که از امام راحل پیروی میکنند.

وی با تأکید بر این که تضعیف ولیفقیه به منزله تضعیف نظام اسلامی است، ابراز داشت: امروزه عظمت و استحکام نظام به میزان قدرت ولی فقیه بستگی دارد. به همین علت به هر اندازهای که یاور رهبر معظم انقلاب باشیم به همان انداشه به تحکیم نظام کمک کردهایم./878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات